"barnpassning" och pluggning

Halloj!!

Precis kommit upp ur badet och ska snart göra mig iordning för att hämta Freja på dagis. Hon hade nästan vart vaken hela natten och hostat,men eftersom dagis skulle till skolan idag så ville hon verkligen dit. Så jag ska hämta henne när dom kommer tillbaka,strax efter 10. Sedan ska jag nog bädda ner henne i soffan i deras rum för att själv sätta mig i vardagsrummet för att göra 2 st uppgifter och skicka in idag.

I helgen så vette tusan vad som hände.. I fredags var vi in till grannen för att kolla vad han spelade in,musik visade det sig. Sedan drog vi vidare till Thomas. Nån kille som var där för att bli tatuerad som aldrig träffat mig eller Micke,han visste nog int vart han skulle ta vägen när vi kom och jag fick älskling att sitta fint som en liten duktig hund på golvet. Thomas hölll på att tatuera fel för att han skrattade så förbannat mycket. =)
Men när dom var klara runt 21.30 kanske så skulle dom upp och grilla,men den iden var inte jag och älskling med på. Utan vi gick hem,var hemma en stund fick för oss att dra kom halvvägs då drog vi upp igen. Lika bra det lixom. Somnade på soffan vid 01 tiden vaknade 4.30 då drog vi vidare in i sängen..
Lördagen vaknade man kl 7 på morgonen gick upp drack kaffe och kollade massa b-filmer. runt 13 kom Jocke och Grim hit. Jag och älskling cycklade till systemet och BR. För det skulle vara ett litet kalas för Wilma igen,men ute på gården så hade vi lust var vi välkommna. Så vi var väl där ett antal timmar faktiskt. Var nog lite skumt för alla inblandade men barnen verkade ha roligt iallafall.
Älskling somnade väl på soffan efter det runt ca 18 tiden. försökte få liv i han,vi hade bestämt att gå upp till Räven och ta en öl och sedan hem för mer film tittande. Men det sket sig kan jag ju lova. Han hade verkligen slocknat. Så jag duchade klädde mig och gjorde mig iordning. Sedan skickade jag ett sms till Cilla,(älsklings exfru), hon var hemme i Hökarängen och grillade så jag var välkommen dit. Tänkte jag ska iallafall försöka få med mig älskling. Det tog tid för honom att förstå att det var JAG som hade skickat sms till Cilla och var på väg dit utan honom. *haha!! Vad ska man säga lixom?!?  Men han blev med till slut soft,lugn och trevlig kväll vart det iallafall.

Nää nu dags att börja göra sig iordning.

//K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0